کارگاه جانبی

  1. صفحه اصلی
  2. برنامه ها
  3. کارگاه جانبی

كاربرد موشن گرافيك در رسانه های هوشمند

مدرس دوره : مهندس رضا رفیع گیلانی

موشن گرافيك ديزاينر و مدير استوديو موشن گرافيك و انيميشن بومرنگ

موشن گرافیک چیست ؟

در نخستین نگاه به مفهوم موشن گرافیک(Motion Graphic)، می توان آن را "گرافیک در حرکت " نامید؛ به عبارتی دیگر فرآیند استفاده از دانش طراحی شخصیت، شناخت فضا و پرسپکتیو، زمان بندی صحیح، و ابعاد مختلف برای عناصر و المان های گرافیکی است، تا بتواند تمام المان ها که در حالت عادی ساکن و بدون حرکت می باشند را از طریق انیمیشن و طراحی گرافیکی به حرکت در آورد و سبب تولید یک محصول دیجیتالی بشود.

موشن گرافيك در رسانه هاي هوشمند

موشن گرافیک را در دنیای امروز می توان عضوی جدایی ناپذیر در پیشانی رسانه های هوشمند و یا در دیدی وسیع تر در محیط شگفت انگیز بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) نامید. محصولاتی که در قالب فیلم می توانند مخاطبان زیادی را جذب خود کنند؛ به طوری که مجله معتبر فوربس در گزارشی ادعا می کند که تا پایان سال 2019 ، محتوای ویدیویی 80 درصد از کل ترافیک گستره ی وب را از آن خود می کنند.

اما این ها تنها دلایل اهمیت موشن گرافیک نیست و موارد ذیل نیز از مهم ترین دلایل اهمیت آن، به شمار می روند:

  • افزایش فروش با استفاده از موشن گرافیک
  • یاری موشن گرافیک به بهینه سازی موتور های جست و جو (SEO) برای وب سایت ها
  • موشن گرافیک و ویدیو ها را می توان بهترین خوراک برای محتوا های شبکه های اجتماعی دانست
  • بدیهی است که ویدیو ها بسیار چشم نواز تر از سیار محتوا های موجود، می باشند
  • آموزش و انتقال مفهوم از طریق موشن گرافیک و ویدیو ها، بسیار آسان تر و بهتر است
  • زبان موشن گرافیک ها در بیان داستان، رسا تر است
  • مخاطبان با ویدیو هایی در قالب موشن گرافیک، سرگرم می شوند

فرصت ها و چالش ها در کسب و کارهای هوشمند اینترنتی

مدرس دوره : مهندس ابوالفضل کاوه

Software Engineering Manager, Delivery Hero Company, Berlin, Germany

برای ثبت نام در این کارگاه، بایستی پس از ثبت نام در سایت، وارد پنل کاربری خود شوید و از منو کارگاه ها، این دوره را انتخاب کنید

کسب و کار های هوشمند اینترنتی

کسب و کار های اینترنتی یا به عبارتی دیگر بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) شامل کلیه فرآیند های بازاریابی است که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی یا اینترنتی پیاده سازی می شود. کسب و کار های فعال در عرصه دیجیتال برای ارتباط با مشتریان و گسترش مارکت خود ، از ابزار های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت ها و سایر ابزار های دیگر بهره می گیرند.

اما پس از ورود مفاهیم بروز و شگفت انگیز هوش مصنوعی به دنیای دیجیتال، تمامی فعالیت های موجود در این عرصه، خود را در معرض تحولی هوشمند یافتند؛ که در این بین کسب و کار های اینترنتی از دیگران عقب نمانده و با سرعتی بالا و تمایلی شدید به سمت هوشمند سازی و بهینه سازی خود پیش می روند. به طوری که امروزه سخن از کسب و کار های هوشمند اینترنتی به بحثی داغ میان علاقه مندان به بازرایابی دیجیتال، تبدیل شده است.

فرصت ها و چالش های کسب و کار های هوشمند اینترنتی

همانطوری که گفتیم، امروزه کسب و کار های بزرگ اینترنتی در کنار مارکت های نوپا به سمت هوشمند سازی خود پیش می روند. اما این هوشمند سازی اصلا ساده و بدون ریسک نیست؛ و ممکن که تاثیر مثبت و یا منفی بر روی بازار و گسترش کسب و کار ها داشته باشد.

از همین رو بایستی که خوب و دقیق تمام جوانب را در نظر گرفت و ضمن شناخت مناسب از فرصت ها و چالش های موجود بر سر راه کسب و کار های هوشمند اینترنتی، به دنبال راهی مناسب برای گسترش بازار دیجیتال مخصوص به خود، بود.

بالا بردن سود سازمان‌ها و سرمایه گزاران با استفاده از روش‌های یادگیری ماشین

مدرس دوره : مهندس عماد محمودی

عضو انجمن رمز ایران ، عضو آزمایشگاه تشخیص الگو دانشگاه فردوسی مشهد ، عضو آزمایشگاه امنیت داده و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد , عضو و سرپرست گروه "سیستم‌های پیشنهاد‌دهنده" دردانشگاه شمال

به عنوان یکی از شاخه‌های وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (Machine learning) به تنظیم و اکتشاف شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی می‌پردازد که بر اساس آن‌ها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی تعلٌم و یادگیری پیدا می‌کنند.

شما احتمالاً چندین بار در روز از یادگیری ماشین استفاده می‌کنید، حتی بدون آنکه بدانید. هر بار که شما یک جستجوی اینترنتی در گوگل یا بینگ انجام می‌دهید، یادگیری ماشینی انجام می‌شود چراکه نرم‌افزار یادگیری ماشینی آن‌ها چگونگی رتبه‌بندی برای یک صفحه وب را درک کرده‌است.

روش‌های یادگیری ماشین، کامپیوتر‌ها و به‌طور کلی ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا صرف‌نظر از انجام یک کار مشخص بر اساس برنامه‌ریزی‌های ویژه، تصمیمات داده محور و قابل اطمینانی را اتخاذ کنند. چنین برنامه‌‌ها و الگوریتم‌هایی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که در طول زمان و دریافت داده‌های جدیدتر، یادگیری را ادامه داده و بهبود می‌یابند.

به صورت کلی برای افزایش سود سازمان‌ها و سرمایه گذاران با استفاده از روش‌های یادگیری ماشین، پژوهش را به 2 بخش اصلی زیر تقسیم کردیم :

  • بررسی و تحلیل صفحات مشکوک (Malicious web) و باج افزارها (Ransomware)
  • پیش بینی بازار با استفاده از کاوش متن (Natural language processing)

فناوری های فیبر نوری تا منازل و ساختمان ها / FFTX

مدرس دوره : مهندس رضا شعبانی

سابقه تدریس در شرکت مخابرات ایران ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما بابل ، دانشگاه روزبهان ساری ، دانشگاه علمی کاربردی پست

اف تی تی ایکس - FTTX یا فیبر به ایکس (به انگلیسی: Fiber to the x) اصطلاحی کلی برای هر ساختار شبکهٔ پهن‌باند است که از فیبر نوری برای تأمین تمام یا بخشی از اتصال مورد نیاز در ارتباطات نهایی (last mile) مخابراتی استفاده می‌کند. به دلیل ظرفیت بیش‌تر کابل‌های نوری در حمل دیتا نسبت به کابل‌های مسی به خصوص در مسافت‌های طولانی‌تر، شبکه‌های تلفنی مسی در حال جایگزین شدن با فیبر هستند.

شماتیک نشان دادن معماری FTTX

FTTX اصطلاحی کلی برای تمامی پیکربندی‌های مبتنی بر فیبر می‌باشد که به دو گروه تقسیم می‌شود:

  1. FTTP/FTTH/FTTB (کل فاصلهٔ دفتر تا محل مشتری فیبرکشی می‌شود)
  2. FTTC/N (فیبرکشی تا کافوی مخابراتی/نود، و تکمیل اتصال با سیم تلفن مسی)